fluppfluppflickan

2014-04-26
02:36:41

Equalism.
Läste precis ett inlägg om femenism som en tjej lagt upp på Devote. blev både glad och så oerhört förbannad.
 

Asså.. jag förstår hur hon tänker. och det var en relativt bra text.
Dock vill jag bara påpeka att hon betonade allt som män gör fel men inte något som kvinnor gör fel. och feminismen står ju för jämställdhet och inte för att höja kvinnor i vårat samhälle. För grejen är att man inte bara kan dra alla killar över en kant bara för att kanske 1-2 killar tar på en på en bar. visst, det är ju inte så jävla nice, men det är ju inte varenda jävel på baren som kommer fram och tafsar. När det gäller våldtäkter i sverige så är det nästan 50/50 mellan våldtekter utförda av män och våldtekter utförda av kvinnor, men det är bara våldtekter av män som blir upptagna och satta i nyheterna, detta för att det är många som inte tror på en man när han säger att han blivit våldtagen av en kvinna. Allt tjejer blir utsatta för på krogen, på väg hem från fester och som övrigt händer på grund av det motsatta könet, det händer exakt samma skit för killar.

Jag är kvinna, Jag står för jämställdhet, men jag är inte feminist, jag är equalist. Det är den 100% rätta benämningen på jämställdhet.

Jag skrev inte detta för att vara upprorisk på något sätt, utan för att rätta alla "Extrem-feminister" som alltid tycker att allt ska skyllas på männen. 

 

Hata hur mycket ni vill men jag har rätt.

 

Over and out :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: